W ekscytującym skoku ku przyszłości gier komputerowych, Unity uruchomiło Unity Muse. Ta generatywna usługa AI pozwoli artystom gier tworzyć aktywa przy użyciu unikalnej kombinacji podpowiedzi tekstowych i szkiców.
Unity Muse zostało wprowadzone wraz z Unity Sentis, funkcją umożliwiającą osadzanie modeli AI w czasie wykonywania Unity. Obie usługi są obecnie w fazie beta tylko na zaproszenie.
Narzędzie skierowane jest do artystów gier, obiecującym unikalne i intuicyjne doświadczenie tworzenia różnych aspektów gier. Dzięki temu twórcy mogą materializować swoje pomysły w Unity Editor za pomocą poleceń tekstowych i gotowych szablonów.
Początkowe wydanie składa się jedynie z komponentu wyszukiwania AI, znanego jako Muse Chat. Użytkownicy platformy mogą wykorzystywać zapytania w potocznym języku, aby nakierować Muse Chat do stworzenia wymarzonej gry komputerowej.
Jednakże to nie wszystko. W ciągu najbliższych miesięcy Unity planuje wprowadzić generatywne funkcje AI, takie jak synteza ruchu, synteza tekstur na podstawie podpowiedzi tekstowych oraz generowanie 2D sprite’ów przy wykorzystaniu podpowiedzi tekstowych i inpainting.
Unity Sentis, zgoła odmienne od Unity Muse, jest skierowany do deweloperów. Pozwala na osadzanie modeli AI bezpośrednio w Unity runtime, zwiększając funkcjonalność rozgrywki i inne funkcje na platformach końcowych.
Obecnie Unity Muse i Unity Sentis są w fazie beta tylko na zaproszenie, a data wydania nie została jeszcze ogłoszona. Unity nie ujawniło, czy te usługi będą dostępne bezpłatnie dla użytkowników Unity, czy wymagają płatnych subskrypcji.
Unity Muse zarysowuje się jako przełom w świecie narzędzi AI dla twórców gier. Odwiedź naszą stronę internetową aitools.info, aby uzyskać więcej aktualizacji i informacji na temat narzędzi i technologii AI. Bądź na bieżąco, aby śledzić przyszłość AI w tworzeniu gier.