Uwaga!

Chcesz otrzymywać nowinki, ciekawostki i poradniki dotyczące AI i Deepfake prosto na swój adres email? Koniecznie zapisz się do naszego newslettera!







Zamknij to okno
CocaCola AI

Coca-Cola wypuściła reklamę świąteczną wygenerowaną przez AI

Zbliżają się święta, a razem z nimi nowoczesne podejście Coca-Coli do ikonicznej reklamy „Holidays Are Coming” z 1995 roku. Tym razem marka postanowiła sięgnąć po narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji, żeby stworzyć nową wersję spotu na rynek brytyjski. Reklama została w całości wygenerowana przez AI. Widzimy na niej, jak słynna ciężarówka Coca-Coli przemierza zaśnieżony krajobraz i dociera do miasteczka. Co ciekawe, w nowej wersji reklamy twarz Świętego Mikołaja została pominięta (pewnie miał 7 palców u ręki), co wzbudziło wiele spekulacji na temat tej decyzji i oczywiście hejt w komentarzach.

Coca-Cola i sztuczna inteligencja: czy to nowa rzeczywistość?

Javier Meza, europejski CMO marki, w rozmowie z Marketing Week zaznaczył, że decyzja o użyciu AI nie była celem samym w sobie.

„Naszym celem było przeniesienie 'Holidays Are Coming’ do teraźniejszości, a AI była jedną z dróg, którą postanowiliśmy zbadać”.

Proces tworzenia był wspierany przez zaawansowaną platformę AI, Real Magic, opracowaną przez Coca-Colę we współpracy z Bain & Company oraz OpenAI. Model AI bazuje na połączeniu możliwości GPT-4 oraz Dall-E, czerpiąc inspiracje z 138-letniej historii kreatywnych materiałów marki.

Reklama, zanim trafiła na ekrany, została przetestowana przez konsumentów, którzy wyrazili uznanie. W związku z tym Coca-Cola zdecydowała się kontynuować ten technologiczny eksperyment.

Transformacja kultowych reklam z pomocą AI

Kampania „Create Real Magic”, uruchomiona w zeszłym roku, pozwoliła cyfrowym artystom na stworzenie billboardów reklamowych za pomocą AI. Zwycięskie prace mogliśmy podziwiać w prestiżowych miejscach takich jak Times Square w Nowym Jorku czy Piccadilly Circus w Londynie. Niewielu spodziewało się, że podobna technologia zostanie użyta do reklamy telewizyjnej.

Sztuczna inteligencja może być bardzo przydatna, ale wielu z nas, w tym ja, zastanawia się, czy niektóre rzeczy, jak ciepła i magiczna świąteczna reklama Coca-Coli, powinny pozostać nietknięte przez technologię.

Ebook AI

Newsletter

Zapisz się, a będziesz otrzymywać ciekawostki z branży AI i Deepfake, oraz dostaniesz specjalny prezent – kompendium wiedzy o ChatGPT.








Warto

NordVPN
Ogrovision - Ogród AI
Życzenia AI

Facebook


Twitter

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wykryto AdBlocka!

Wygląda na to, że używasz blokady reklam. Reklamy pomagają nam utrzymać tę stronę. Wyłącz ją proszę.