Uwaga!

Chcesz otrzymywać nowinki, ciekawostki i poradniki dotyczące AI i Deepfake prosto na swój adres email? Koniecznie zapisz się do naszego newslettera!







Zamknij to okno
OpenAI Deep Research

OpenAI przedstawia Deep Research

OpenAI postanowiło rozszerzyć funkcjonalności swojej sztucznej inteligencji, wprowadzając narzędzie, które przypomina pracę prawdziwego analityka. Mowa o deep research, nowym dodatku do ChatGPT, który ma za zadanie radzić sobie z bardziej złożonymi, wieloetapowymi zadaniami badawczymi. Jeżeli kiedykolwiek zdarzyło Ci się spędzić godziny na przeszukiwaniu internetu w celu zebrania informacji, to funkcja ta może okazać się czymś, na co czekałeś.

Deep research pozwala ChatGPT nie tylko znaleźć informacje, ale i je przeanalizować oraz zestawić w sposób, który przypomina raporty tworzone przez ekspertów. OpenAI twierdzi, że „godziny ludzkiej pracy” są tutaj skrócone do „kilkunastu minut obliczeniowych” – brzmi jak spora oszczędność czasu, prawda?

Jak działa Deep Research?

Sercem nowego narzędzia jest model o3, który w porównaniu do starszych wersji został zoptymalizowany pod kątem przeglądania internetu i analizy danych. To oznacza, że ChatGPT teraz potrafi korzystać z tekstu, obrazów czy plików PDF, aby odpowiedzieć na pytania użytkownika. Można więc zapomnieć o ograniczeniach, jakie występują w przypadku o1, który mimo przydatności w matematyce i programowaniu, miewa problemy z dostarczaniem pełnego kontekstu.

Zadaniem deep research jest więc:

  • Wyszukiwanie treści w wielu ze sobą powiązanych krokach,
  • Analiza znalezionych źródeł i selekcja najważniejszych informacji,
  • Tworzenie raportu z odnośnikami do wykorzystanych stron, żeby użytkownicy mogli zweryfikować dane.

Ważne, że odpowiedzi generowane przez narzędzie mogą zająć od 5 do 30 minut. Choć nie jest to błyskawiczne jak standardowe odpowiedzi ChatGPT, otrzymamy za to bardzo dopracowane rezultaty, które będą czekały na nas w zakładce czatu.

Zastosowanie deep research na co dzień

Choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że deep research to ukłon w stronę środowisk akademickich i firm analitycznych, OpenAI podkreśla, że narzędzie znajdzie też zastosowanie w codziennym życiu. Możemy poprosić je o pomoc w wyborze samochodu, lodówki czy mebla, bazując na naszych indywidualnych preferencjach. Tak więc, zamiast przekopywać dziesiątki forów i blogów, możemy otrzymać spersonalizowaną rekomendację, która ułatwi podjęcie decyzji.

To nie wszystko – OpenAI pracuje nad tym, aby raporty generowane przez deep research zawierały także wizualizacje danych i obrazy. Te funkcje powinny pojawić się w najbliższych tygodniach.

Kto może skorzystać?

W tym momencie dostęp do deep research mają użytkownicy Pro, płacący $200 miesięcznie. Dobra wiadomość jest taka, że już wkrótce również subskrybenci Plus ($20/miesiąc) i Team ($25/miesiąc) będą mogli skorzystać z tej funkcji. Wygląda na to, że usługa ta zyska szerokie grono zainteresowanych, zwłaszcza że jej możliwości mogą zaoszczędzić ogromne ilości czasu.

W Polsce również

Mimo że Deep Research jest teoretycznie niedostępny w Polsce, można to łatwo ominąć za pomocą VPN. Zainteresowanych odsyłamy do naszego artykułu: https://sztucznainteligencjablog.pl/narzedzia/nordvpn-jak-ominac-ograniczenia-zwiazane-z-rozwojem-ai/

Ebook AI

Newsletter

Zapisz się, a będziesz otrzymywać ciekawostki z branży AI i Deepfake, oraz dostaniesz specjalny prezent – kompendium wiedzy o ChatGPT.








Warto

NordVPN
Ogrovision - Ogród AI
Życzenia AI

Facebook


Twitter

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wykryto AdBlocka!

Wygląda na to, że używasz blokady reklam. Reklamy pomagają nam utrzymać tę stronę. Wyłącz ją proszę.