Uwaga!

Chcesz otrzymywać nowinki, ciekawostki i poradniki dotyczące AI i Deepfake prosto na swój adres email? Koniecznie zapisz się do naszego newslettera!







Zamknij to okno
Brytyjskie firmy wskazują, że strach przed utratą szansy przyspiesza wdrażanie sztucznej inteligencji

Firmy wskazują, że strach przed utratą zleceń przyspiesza wdrażanie AI

Obawy związane z integracją sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach. Ostatnie badanie przeprowadzone wśród 1,200 decydentów IT z takich krajów jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Francja, Niemcy, Australia i Singapur wykazało, że wiele firm decyduje się na wdrażanie sztucznej inteligencji głównie z obawy przed pozostaniem w tyle (FOMO). Raport ABBYY dotyczący stanu wdrożeń AI ujawnia, że aż 58% liderów IT w Wielkiej Brytanii zainwestowało w technologie sztucznej inteligencji głównie z powodu lęku przed utratą konkurencyjności.

Pomimo tej decyzji, liderzy wyrażają obawy dotyczące niewłaściwego wykorzystania przez pracowników (37%), związanych z kosztami (37%), ochroną danych (36%), a także zjawiskiem „halucynacji AI” (35%) i przestrzegania przepisów (32%). Co ciekawe, średni poziom inwestycji w AI w brytyjskich organizacjach wynosi blisko 730,000 funtów, a niemal wszyscy (95%) respondenci planują zwiększenie wydatków w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Przyszłość sztucznej inteligencji w miejscu pracy

Jednak ponad jedna trzecia badanych (37%) wciąż obawia się finansowych konsekwencji wprowadzenia sztucznej inteligencji w pracy. W porównaniu do innych krajów, pracownicy z Wielkiej Brytanii są bardziej skłonni do korzystania z AI; trzy czwarte z nich (77%) korzysta z ogólnej sztucznej inteligencji, w porównaniu do dwóch trzecich (65%) globalnie. Potencjalne obszary rozwoju obejmują etyczne wykorzystanie AI, odpowiedzialne polityki dotyczące AI oraz zrozumienie regulacji związanych z sztuczną inteligencją.

Mimo wyrażanych obaw dotyczących rozwijającej się technologii, zaufanie do sztucznej inteligencji zdaje się rosnąć. Decydenci IT wykazują najwyższy poziom zaufania do małych modeli językowych (SLM) oraz AI zaprojektowanej do określonych zadań (92%). Maxime Vermeir, dyrektor ds. strategii AI w ABBYY, zauważa, że:

nie jest dla mnie zaskoczeniem, iż organizacje darzą większym zaufaniem małe modele językowe, gdyż LLM-y często halucynują i dostarczają nieprawidłowych oraz potencjalnie szkodliwych wyników. Widzimy, że coraz więcej liderów biznesowych przystępuje do SLM-ów, aby lepiej dostosować wyniki do specyficznych potrzeb działalności.

Raport ABBYY jest niezwykle istotnym przypomnieniem o kosztach wprowadzania technologii AI, a także o znaczeniu budowania odpowiednich strategii, nim zdecydujemy się na inwestycje wynikające z lęku.

Źródło: techradar.com

Ebook AI

Newsletter

Zapisz się, a będziesz otrzymywać ciekawostki z branży AI i Deepfake, oraz dostaniesz specjalny prezent – kompendium wiedzy o ChatGPT.








Warto

NordVPN
Ogrovision - Ogród AI
Życzenia AI

Facebook


Twitter

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wykryto AdBlocka!

Wygląda na to, że używasz blokady reklam. Reklamy pomagają nam utrzymać tę stronę. Wyłącz ją proszę.